Які права мають споживачі, які бажають повернути придбані ними товари належної якості?

Що каже Закон

Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості

1. Споживач має право обміняти непродовольчі товари належної якості на аналогічний з продавцем, в який він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин, не може бути використаний ним за призначенням.

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня покупки, якщо триваліший строк не оголошено продавцем.

Обмін товару належної якості здійснюється, якщо він не використовується і якщо збережений його товарний вигляд, споживчі властивості, написи, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром.

Перелік товарів, які не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає в продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договори і отримати гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний. Продавець зобов'язаний в день надходження товару в продаж повідомляти про це споживача, який вимагає обмін товару.

3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки з споживачем ведуться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві в день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші в день розірвання договору - в інший строк за погодженням сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Закон про захист прав споживачів

В інтернет-магазині придбаний товар неналежної якості. Що можна вчинити в такому випадку?

Закон про захист прав споживачів встановлює право споживача на належну якість товарів (робіт, послуг). Споживач має право вимагати від продавця (виробника, виконавця), щоб якість придбаного товару (виконаної роботи, наданої послуги) відповідає вимогам нормативних документів, умов договорів, а також інформації про товар (роботі, послузі), що надається продавцеві (виробник, виконавець )

Виробники (продавці, виконавці) беруть на себе визначені гарантійні зобов'язання в забезпеченні нормальної роботи (застосування, використання) товару (робіт, послуг), у тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного терміну, встановленого законодавством, а в разі його відсутності - договором . Такий термін має вказати в паспорті на товар (роботу, послугу) або на його етикетці, або в якому-небудь іншому документі, що додається до товару (роботі, послузі). Для медикаментів, продуктів харчування та інших товарів, споживчі особливості яких можуть згодом погіршуватися і становити небезпеку для життя, здоров'я, майна та навколишнього природного середовища, встановлюється термін придатності, що вважається гарантійним терміном. Термін придатності обчислюється від дати виготовлення. На сезонні товари (одяг, хутряні вироби та ін.) Гарантійний термін обчислюється з початку відповідного сезону. Перелік сезонних товарів, гарантійні строки за якими обчислюються з початку відповідного сезону, затверджені Порядком №172.

Суть гарантійного терміну полягає в тому, що, наприклад, споживач при виявленні недоліків або фальсифікації товару протягом гарантійного терміну (терміну придатності), встановленого обов'язковими для сторін правилами чи договором, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

1. безкоштовного усунення недоліків товару або відшкодування витрат на їх виправлення споживачем або третьою особою;

2. замінити аналогічним товаром належної якості;

3. відповідного зменшення його покупної ціни;

4. замінити таким же товаром іншої моделі з відповідним перерахунком покупної ціни;

5. розриву договору і відшкодування отриманих збитків.

Зазначені вище вимоги споживача задовольняються щодо товарів, на які не минув термін гарантії (термін придатності). Причому щодо непродовольчих товарів, які були у вживанні та реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені в даному пункті, задовольняються за згодою продавця (ст.14 Закону про захист прав споживачів).

При цьому немає різниці, де придбаний товар: в звичайному магазині або через Інтернет. Тому, придбавши товар через інтернет-магазин, споживач має всі ті самі права, що і покупці товарів у звичайних магазинах.

При необхідності споживач може звернутися за допомогою до Інспекції з питань захисту прав споживачів в області.